سخنگوی وزارت داخله: ۴۰۰ هزار نیرو امنیت انتخابات را تامین خواهند کرد

گزارشگر:26 حوت 1392 - ۲۵ حوت ۱۳۹۲

سخنگوی وزارت داخله روز یکشنبه گفت: ۴۰۰ هزار نیروی امنیتی، پولیس و ارتش، امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ولایتی حمل ۹۳ را تامین خواهند کرد.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی از تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی توسط ۴۰۰ هزار نیروی امنیتی، پولیس و ارتش خبر داد و گفت: مخالفان مسلح قادر به اخلال روند انتخابات نیستند.mandegar-3
صدیقی گفت: از آغاز کارزار انتخاباتی تا کنون بیش از ۵۰۰ گردهمایی بزرگ و کوچک انتخاباتی در سراسر افغانستان توسط نامزدان ریاست جمهوری برگزار شده و مخالفان مسلح نتوانسته اند هیچ کدام از این گردهمایی‌ها را مختل کنند.
سخنگوی وزارت داخله افزود: پولیس و نیروی امنیتی افغانستان تدابیر لازم را برای برگزاری انتخابات ۱۶ حمل اندیشیده اند و نیروهای طالبان و مخالفان مسلح قادر نخواهند بود آسیبی به روند انتخابات وارد کنند.
صدیقی در همین حال از مردم افغانستان خواست با شرکت گسترده در انتخابات نگران امنیت نباشند زیرا امنیت آنان به طور کامل تامین خواهد شد.
سخنگوی وزارت داخله با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی افغان از تمام تحرکات نیروهای طالبان آگاهی دارند گفت پناهگاه نیروهای طالبان خارج از مرزهای افغانستان است از این رو نمی توان به طور کامل این گروه را نابود کرد.
صدیقی در ادامه افزود: تمام امکانات لازم برای برگزاری انتخابات به مراکز ۳۴ ولایت افغانستان انتقال داده شده است.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در ۱۶ حمل ماه سال ۹۳ در سراسر این کشور تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شود.
گفته می شود ۳۰۰ هزار ناظر داخلی و بین المللی نیز بر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نظارت خواهند داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.